انواع گرانول

استفاده از گرانول در صنعت باعث کاهش آلودگی زیست محیطی ناشی از رها کردن زباله‌ها و ضایعات پلاستیکی مانند لاستیک‌های فرسوده در طبیعت می‌شوند. این ماده پلیمری از بازیافت ضایعات پلاستیکی ساخته شده و به همین علت نیز از قیمت مناسبی بهره‌مند است. استفاده از انواع گرانول به عنوان ماده اولیه تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی باعث کمتر شدن هزینه‌های تولید نیز می‌گردد.

 

موارد مصرف گرانول

انواع گرانول معمولا به دو روش تولید و تهیه شده و خط تولید آن‌ها به دو دسته‌ی خط تولید گرانول رشته‌ای و گرانول خشک قابل تقسیم است. امروزه در کشور از انواع گرانول‌ها با بهترین کیفیت در صنایع مختلف استفاده می‌شود. از انواع مختلف گرانول می‌توان به گرانول بادی، گرانول لاستیک، گرانول پلی اتیلن، گرانول PVC، گرانول ساختمانی و غیره نام برد. از گرانول ها در ساخت انواع پروفیل‌های در و پنجره، اسباب بازی کودکان، روکش کابل برق، پروفیل داکت برق، قطعات تزریقی پلاستیک، زیره کفش‌ها و حتی در ساخت تجهیزات پزشکی مانند ماسک، سوند، ست دیالیز و ... بکار می‌رود. شرکت گوهر پلاستیک قم ارائه دهنده انواع گرانول به مشتریان عزیز می‌باشد.

 

گرانول پلی اتیلن

گرانول پلی اتیلن نوعی ساختار پلیمری گرما نرم است که در صنعت پلاستیک سازی کارکرد فراوانی دارد. این نوع گرانول مانند سایر گرانول‌ها از ضایعات پلاستیکی ساخته شده و به محض رسیدن به نقطه ذوب به حالت مذاب و در نقطه انجماد به سرعت منجمد می‌گردد. از گرانول پلی اتیلن در تولید قسمت‌های پلاستیکی لوازم التحریر استفاده می‌شود و این کار موجب کاهش قیمت تمام شده محصول برای خریدار و فروشنده است. همچنین در صنایع الکترونیکی نیز این گرانول برای تهیه روکش کابل‌ها بکار می‌رود. گرانول پلی اتیلن دارای انواع گرانول سنگین، سبک و خطی است. این گرانول مزایای فراوانی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه را دارد و به راحتی شکل پذیر است و تنها عیبش نقطه ذوب پایین آن است.

 

گرانول PVC

PVC یا پلی ونیل کلراید از پر کاربردترین مواد در صنایع پتروشیمی است و سالانه مقادیر زیادی از آن برای مصارف مختلف تولید می‌شود. این گرانول هم مانند سایرین از بازیافت زباله‌های پلاستیکی ساخته می‌شود بنابراین استفاده از آن به عنوان مواد اولیه تولید محصولات بسیار مقرون به صرفه است. از گرانول PVC در صنعت خودرو سازی، پزشکی، صنایع برقی و حتی در کالاهای مصرفی نیز استفاده می‌شود. این نوع گرانول در شرکت گوهر پلاست قم به دو صورت نرم و سخت تولید شده و در ساخت پروفیل داکت برق، نوارهای تزئینی دور کمد و کابینت، ساخت قالب شفاف چراغ مطالعه کاربرد دارد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد گوهر پلاستیک قم محفوظ است.